Les drogues i les seues conseqüències, a la Facultat de Medicina

L'exprofessor de la UdL, Francesc Abella, insta a aparcar els prejudicis en el seu darrer llibre

llibredrogues
Un moment de la presentació. FOTO: S.A.

Jugar amb foc. Les drogues i les seves conseqüències és el darrer llibre del psicòleg clínic i exprofessor de la Universitat de Lleida (UdL), Francesc Abella, que ahir va presentar a la Facultat de Medicina.

En ell, l'autor reflexiona al voltant de les preguntes sobre les drogues que s’ha fet la humanitat al llarg de la història: el patiment, el dolor, l’agressivitat, l’autodestrucció, el plaer, els sentiments, la bogeria, les emocions, la pèrdua de consciència i la catarsi; algunes de les quals "encara ara no he resolt de manera completa, tot i que confio que el llibre ajudi a respondre-les", explica.

Abella, amb 40 anys d'experiència en la investigació, la prevenció i el tractament de les addicions, fa un recorregut a través del consum de les drogues al llarg de la història des dels seus usos rituals, guaridors del dolor o lúdics fins a arribar a l’actual consum massiu de psicofàrmacs "que es compliquen amb l’aparició de la indústria farmacèutica que introdueix el concepte de guany, de negoci".

Des d’una mirada exempta de prejudicis vers les persones que consumeixen estupefaents i de l'anàlisi de les conseqüències que el seu consum té en llur salut, el psicòleg conclou que "el fenomen de les drogues només serà entès si aparquem els prejudicis i les idees preconcebudes i donem una visió ampla de context, on la història i la comprensió humana tenen, encara, molt a dir".

La presentació de l'obra també va anar a càrrec d'Anna Casanovas (degana Facultat de Medicina de la UdL), Rosa Majoral (directora d'Arrels Sant Ignasi),  i Eulàlia Pagès (directora de Pagès Editors).

Font: Premsa UdL