El reconeixement de crèdits acadèmics fa referència al procediment d’acceptació per part d’una universitat dels crèdits obtinguts en altres estudis oficials, en la mateixa universitat o en una altra, per tal que formin part de l’expedient de l’estudiant a l’efected’obtenir un títol universitari oficial diferent al de procedència.
Aquests crèdits reconeguts s’han de fer constar en l’expedient acadèmic i en el suplement europeu al títol amb la qualificació d’origen.
La sol·licitud de reconeixement de crèdits s’ha de presentar per seu electrònica de la Universitat de Lleida, amb la documentació següent:
- Sol·licitud de reconeixement de crèdits MEDICINA degudament emplenada
- Certificat acadèmic personal dels estudis realitzats
- Còpia segellada del pla d’estudis o enllaç al web oficial on s’allotja aquest document.
- Documentació que acrediti les competències assolides, els continguts formatius cursats o els programes de les assignatures cursades, segellada pel centre d’origen, o bé enllaç al web oficial on s’allotja aquesta documentació.
- Comprovant d’haver abonat la taxa d’Estudi d’expedient acadèmic per a la convalidació, adaptació, transferència i reconeixement de plans d’estudi (enllaç al pagament des de la mateixa sol·licitud de reconeixement de crèdits, ressaltat en blau).
Els documents expedits a l’estranger Hauran de presentar-se d’acord amb allò que estableix l’article 3.3 de la Normativa Acadèmica de Graus vigent.
Si els estudis s’han cursat a la Universitat de Lleida només cal presentar la sol·licitud i el comprovat d’haver abonat la taxa. La resta de la documentació l’afegirà d’ofici la Secretaria del centre
- Del 5 al 16 de setembre de 2024. Aquestes sol·licituds es resolen durant el mes d’octubre.
Els i les alumnes de primer curs nou ingrés que accedeixen pe preinscripció universitària amb posterioritat a la finalització d’aquest termini podran presentar la sol·licitud i tota la documentació en el termini de 5 dies hàbils a comptar des del dia següent a l’assignació
de la plaça.
La matriculació dels crèdits reconeguts s’haurà de fer el mateix curs acadèmic 2024-25. L’estudiant que, un cop resolta la sol·licitud de reconeixement de crèdits, vulgui ampliar la matrícula, ho pot fer en el termini de 3 dies a comptar del dia de la recepció de la resolució del reconeixement, ÚNICAMENT D’ASSIGNATURES ANUALS O DE SEGON SEMESTRE.
- De l’11 al 17 d’abril de 2025. Aquestes resolucions es resolen durant el mes de maig.
La matriculació dels crèdits reconeguts en aquest termini es fa en el període ordinari de matrícula del curs 2025-26, sempre que l’estudiant tingui plaça en l’ensenyament corresponent, a excepció que l'estudiant ja tingui matrícula a la Universitat de Lleida i amb el reconeixement d'aquests crèdits finalitzi el grau; en aquest cas, els crèdits reconeguts es podran incorporar a l'expedient el curs 2024-25.
INSTRUCCIONS PER EMPLENAR LA SOL·LICITUD
- Descarregueu al vostre ordinador el model de sol·licitud que necessiteu. ¡No l’empleneu mai online! ¡Sempre a l’escriptori del vostre ordinador.
- Per omplir el document necessiteu el programa Adobe Reader. Si no el teniu us el podeu descarregar AQUÍ. Si durant la instal·lació del programa teniu algun problema contacteu a suport_alumnes@asic.udl.cat
- Ompliu la sol·licitud. No modifiqueu el format dels camps del formulari.
- Si cal adjuntar algun document feu clic on hi diu “Adjuntar 8mb” (a la tercera pàgina de la sol·licitud), i us donarà la opció d’adjuntar documents en pdf. No s’acceptarà cal altre format. Ni word, ni jpg, ni cap tipus de fotografia.
INSTRUCCIONS PER ENVIAR LA SOL·LICITUD PER LA SEU ELECTRÒNICA
- Ara que ja teniu la sol·licitud i li heu adjuntat la documentació, l’heu de dipositar a la Seu Electrònica de la Universitat de Lleida.
- Un cop a la Seu Electrònica seguiu aquesta ruta: Estudiantat - estudiants UdL: grau, màster i doctorat (és una icona de color violeta).
- Quan feu clic a la icona violeta us demanarà el vostre usuari i contrasenya UdL. Són les mateixos que teniu per accedir al Campus Virtual. Desprès us demanarà que entreu un codi.
- Es carregarà una pantalla amb totes les vostres dades. Heu d’adjuntar la sol·licitud a la icona que hi indica “Adjunta 1 PDF”. No adjunteu res més, la web NOMÉS accepta els models oficials de sol·licitud.
- Empleneu l’apartat “Resumeixi breument l’assumpte”.
- Per fer l’enviament només heu de clicar sobre “Registra i signatura ONLINE”.
- Un cop enviada la sol.licitud, rebreu un correu de confirmació en l’adreça de correu que heu indicat en la mateixa sol.licitud.
Si teniu problemes amb un tràmit podeu revisar el MANUAL D’AJUDA o bé contactar amb els telèfons 973 70 2423 / 973 70 2430